Nuotr.: fotodiena.lt/J. Elinskas
Nuotr. fotodiena.lt/J. Elinskas

„Šiaulių“ klubas šį sezoną Lietuvos krepšinio lygoje išsiskyrė ne tik kaip didžiausią pažangą turnyrinės lentelės atžvilgiu padariusi komanda, bet ir kaip neeilinę komunikacijos taktiką pasirinkusi organizacija.

2016-2017 metų sezone „Šiaulių“ komunikacija socialiniuose tinkluose buvo tokia apleista, kad nemaža dalis komandos gerbėjų galvojo, jog oficiali klubo paskyra feisbuke yra „BC Šiauliai Nation“, kurią administruoja du komandos entuziastai, aukojantys savo laisvą laiką.

Prieš šį sezoną „Šiauliai“ išsikėlė tikslą parodyti, kad klubas vėl yra gyvas ne tik krepšinio salėje, bet ir savo veikla socialiniuose tinkluose.

To ėmėsi šiaulietis Martynas Pocius, kuris anksčiau dirbo žurnalistikoje. „Šiaulių“ klubo vadovas Mindaugas Žukauskas Pociaus paprašė padėti darbu su komunikacija, o taip jis šias pareigas neatlygintinai atlieka iki šiol.

Sezono pradžioje „Šiaulių“ komunikacija startavo tradiciškai.

„Buvome tokie, kaip ir visi – švelnūs, gražūs, pūkuoti ir iš esmės tiesiog pilki“, – teigė „Šiaulių“ klubo komunikaciją valdantis Pocius.

Klubo darbuotojai matė savo sekėjų įsitraukimą bei suprato – jų žinutės nuolat sulaukia dėmesio tik iš tų pačių, labiausiai komandai prijaučiančių žmonių. Neutraliems krepšinio gerbėjams „Šiaulių“ klubas ir jo transliuojamos žinutės nuskęsdavo didžiuliame bendrame sraute. 

„Šiauliams“ reikėjo kažko kito.

„Idėja buvo paprasta: esame jauna komanda, turime tik kelis labiau patyrusius žaidėjus, tai kodėl mūsų žinutės socialiniuose tinkluose negali būti skirtos jaunimui, kodėl jose negali būti jaunimo vartojamų žodžių, posakių, jaunatviškų pasikandžiojimų?

Iš čia atsirado artimų, ar net stereotipinių Šiauliams dalykų – specifinės kalbos, Šiauliuose priskiriamos vietiniams vadinamiems geziukams, kurie neva yra tokie vaikinai, neturintys autoritetų, nenaudojantys filosofinių frazių. Mes nenorėjome įvaizdžio, jog esame visiems geri. O kas mums? Mes juk „Šiauliai“, – sumanymo ištakas pasakojo Pocius.

Iš pradžių „Šiaulių“ komunikacijos darbuotojas naujovę išbandė tik su neutraliausiais pranešimais, pavyzdžiui, lažybų bendrovės prognozėmis. Vėliau jie pastebėjo, kad tampa labiau matomi ir susilaukia daugiau dėmesio, todėl leido sau, kaip sako Pocius, pasileisti plaukus kur kas dažniau.

Taip „Šiaulių“ žinutėse feisbuke Laurynas Birutis buvo vadinamas tiesiog Lauriu, Donatas Sabeckis – Donce, Giedrius Stankevičius – Giedriuku ir t.t.

Pasileidę plaukus, „Šiauliai“ prieš rungtynes prognozuotojams siūlė korektorius, o po mačų niekada nekalbėjo, kaip jiems nepasisekė. Šiauliečiai varžovų sirgalius į arenas kvietė ragindami mačo neiškeisti į šašlykų kepimą, o kartais net abejojo, ar jiems apskritai verta važiuoti į nieko nelemiančias rungtynes, taip pat dvejojo dėl noro žaisti pratęsimą.

Ir tai pasiteisino. Sezono pradžioje „Šiauliai“ feisbukui mokėjo už reklamą, tačiau nauja taktika davė daugiau vaisių – „Šiaulių“ feisbuko sekėjų skaičius nuo 2,7 tūkst. dabar pakilo iki 4,2 tūkst.

Tai buvo kitoks komunikacijos būdas, todėl, be abejo, „Šiauliai“ sulaukė ir neigiamų komentarų.

„Reakcijų sulaukėme labai daug. Tiek iš pokalbių su gerbėjais, tiek ir komentaruose po mūsų įrašais. Jų, žinoma, yra visokių, bet norime pasidžiaugti, kad teigiamų ir pagiriančių yra ženkliai daugiau nei neigiamų, – sako komunikacijai vadovaujantis Pocius. – Tačiau svarbiausia, kad jų apskritai yra, nes tai rodo, kad su komunikacija pataikėme. Ypač tais momentais, kai apie mūsų pranešimus pradeda kalbėti kitų komandų treneriai, krepšininkai ar vadovai. Tai ženklas, kad esame matomi.

Faktas, kad daliai krepšinio gerbėjų yra sunku susitaikyti su tokia bendravimo maniera. Susilaukėme pamokslautojų, nurodančių, kaip ir ką reikia daryti, ką turime rašyti, kaip atsakinėti į komentarus, bet visi tie pamokymai iš esmės veda atgal ir tą pilką spalvą, į tai, kaip bendrauja visi kiti klubai.“

Į „Šiaulių“ pasisakymus jautriausiai sureagavo Panevėžio „Lietkabelis“, su kuriuo šiauliečiai rungtyniavo LKL ketvirtfinalio serijoje ir pralaimėjo 1-3.

Prieš seriją „Šiauliai“ savo feisbuke dalijosi įrašu, jog prieš kovą su „Lietkabeliu“ žiūrėjo filmą „Šioje šalyje nėra vietos senukams“, taip pašiepdami Panevėžio krepšininkų amžių.

„Alio, čia į Panevėžį pataikėm? Būsit rungtynėse šiandien ar bokso treniruotėje judėsite? Teiraujamės, nes nesinori veltui kurą deginti“, – rungtynių dieną skelbė šiauliečiai.

Pirmąsias rungtynes „Šiauliai“ pralaimėjo, tačiau atsigriebė namuose ir pareiškė, kad į Panevėžį grįš tik vieną kartą, turėdami omenyje, jog laimės 3-1.

Vėliau „Šiauliai“ savo feisbuke kreipėsi į panevėžiečius:

Galiausiai „Šiauliai“ seriją pralaimėjo, o po jos pasireiškė „Lietkabelio“ direktorius Mantas Ignatavičius.

„Manau, kad mūsų sirgalių ambicijas turėjo užgauti pasakymas apie „šašlykų kepimus“ ir „paskutinius kartus šiame sezone“. Man imponuoja solidus humoras ar taiklus sarkazmas. Smagu kovoti su iššūkiais, kurie neužgauna ar įžeidžia aplinkinių. Mes tikrai nesame prieš kitokią komunikaciją, tačiau esame už pagarbius bei inovatyvius marketinginius triukus. Pasikartosiu, kad geriausias būdas nutildyti kritikus ir savo varžovus yra laimėti seriją“, – svetainei „kklietkabelis.lt“ sakė Ignatavičius.

Šiauliečiai į LKL įnešė šurmulio, kurio nebuvo nuo praėjusio sezono, kuomet pasisakymais garsėjo „Cido“ arenos paskyrą pasitelkęs Panevėžio „Lietkabelis“.

„Lietkabelis“ drąsiai kalbėdavo tik „Cido“ arenos vardu, kuomet feisbuke sukurdavo rungtynių renginį. „Šiauliai“ žengė kur kas toliau – išskirtinius įrašus talpino didžiojoje dalyje savo turinio.

„Man neteko matyti taisyklių, kuriose yra surašyta, kaip krepšinio klubas privalo bendrauti. Jei kam nors teko, maloniai prašau pasidalinti. Prižadu, atsižvelgsiu ir išmoksiu“, – teigia „Šiaulių“ komunikacijos vadovas.

Praėjusį sezoną „Lietkabelis“ skynė pergales, pasitelkė išskirtinę komunikaciją ir savo sekėjų skaičių feisbuke padidino tris kartus. Šį sezoną panašus scenarijus klostėsi ir Šiauliuose, o šie klubai įrodė, kad išskirtinumas padeda tapti pastebėtiems.

Komentarai:
djgaffer
Džiugu,kai jauni žmonės sugeba pagerinti klubo veiklą,bet kokioje srityje.Miręs galima sakyti Šiaulių puslapis,tos problemos ir į internetinę erdvę perėjo,bet pačiu laiku buvo susiimta.Atėjo Žukauskas,nepabijojo pakviesti šito Pociaus ir klubas kyla iš dugno.Gal jau neužilgo ir vėl dėl medalių kovos.

--
parašyta iš mobiliesiems telefonams pritaikytos svetainės versijos m.basketnews.lt
2018-05-25
-1
Atsakyti
To ddd
Bent ne krepsinio parazitu "mums lietuvos krepsinis nerupi - svarbu tik rytas" portugalu

--
parašyta iš mobiliesiems telefonams pritaikytos svetainės versijos m.basketnews.lt
2018-05-25
-3
Atsakyti
ddd
Cringe

marozu krastas

--
parašyta iš mobiliesiems telefonams pritaikytos svetainės versijos m.basketnews.lt
2018-05-25
+10
Atsakyti
Susimąstęs
Juokėsi visi, kad Pocius pastoviai Tvitery ir Instagrame sėdi, o va iki ko ištobulėjo. Baigė karjerą ir dabar Šiauliuos puikiai pritapo :)) Gal nuo kito sezono kur aukščiau eis, kai visi pamatė dabar jį? :D
2018-05-25
Atsakyti
Ačiū, kad prenešėte apie nekultūringą, pažeidžiantį įstatymus, reklamuojantį ar kurstantį nelegaliems veiksmams komentarą.

Komentuoti

„BasketNews.lt“ pasilieka teisę pašalinti tuos skaitytojų komentarus, kurie yra nekultūringi, nesusiję su tema, pasirašyti kito asmens vardu, pažeidžia įstatymus, reklamuoja, kursto nelegaliems veiksmams.